Esteu aquí

Novetats del portal

Totes les Novetats del portal en aquest apartat.

dimecres, 27 febrer, 2019

Al llarg dels propers mesos, i tal com també s’està tractant els datasets de Cultura publicats al portal Open Data BCN, es realitzarà, en els datasets que contenen informació de Cultura, un canvi qualitatiu. Les dades, ara presentades de manera que cada dataset conté només un concepte estadístic, passen a organitzar-se per tal que el dataset contingui tots els conceptes susceptibles de ser analitzats conjuntament.

divendres, 8 febrer, 2019

Molts datasets del portal Open Data BCN  també tenen publicats recursos amb dades històriques. Què vol dir això? Doncs que no només es publica la informació actual del sistema de gestió corresponent, amb la periodicitat indicada, si no que  també estan a l'abast de tots els usuaris dades d'anys, trimestres o mesos anteriors permetent realitzar diferents estudis i comparatives.  El catàleg, en facilita la cerca mitjançant el  filtre ' Informació històrica: Si'

dijous, 24 gener, 2019

Sempre amb l'objectiu que les dades publicades al portal Open Data BCN puguin ser trobades  per al màxim número d'usuaris , s'ha realitzat  les adaptacions  corresponents  per tal de facilitar la localització de datasets amb   Google Dataset Search , aquest nou motor de cerca de  Google, que tot  trobar-se encara en una versió Beta  és totalment funcional.

dimecres, 10 octubre, 2018

El portal Open Data BCN publica dades de la xarxa de Serveis Socials de la ciutat de Barcelona. La informació que fins ara es podia visualitzar al plànol de la ciutat de Barcelona a l’opció Serveis i equipaments > Serveis Socials, ara es pot trobar també en format reutilitzable. Així les residències i centres de dia per a la gent gran, menjadors i centres de serveis socials, equips d'atenció a la infantesa i l'adolescència, oficines de benestar social, habitatges tutelats, punts d'assessorament energètic i d'informació i atenció a les dones són les noves dades que a partir d'ara estan a disposició de tot el públic reutilitzador.

dijous, 26 juliol, 2018

El portal Open Data BCN publica l'Inventari d'aparcaments sota superfície de la xarxa B:SM (Barcelona de Serveis Municipals) a la ciutat de Barcelona. Totes les característiques dels aparcaments com són, la localització, els horaris, les tarifes o el tipus de serveis disponibles estan detallades en aquest dataset. Aquestes dades s'afegeixen a les ja publicades sobre els aparcaments en superfície de la mateixa xarxa a la ciutat.

dijous, 5 juliol, 2018

Al llarg dels propers mesos, es realitzarà de forma gradual, un canvi qualitatiu que afectarà als datasets que contenen dades estadístiques de Demografia i Habitatge, publicades al portal Open Data BCN. Aquesta informació, ara en format WIDE degut a l’origen de les dades, passarà a publicar-se en format LONG, fent que la informació que ara s'ofereix en diferents datasets es pugui presentar, en alguns casos, en un de sol. El format de publicació serà sempre en csv.

divendres, 15 juny, 2018

El portal Open Data BCN publica per primera vegada dades en relació a la qualitat de l’aire de la ciutat de Barcelona. Es tracta del dataset amb les ubicacions, codis i característiques principals de les  Estacions de mesura de la qualitat de l’aire de la ciutat de Barcelona  i del dataset  Qualitat de l’aire de la ciutat de Barcelona  amb les dades en temps real del O3  (Ozó troposfèric), NO2   (Diòxid de Nitrògen), i PM10 (Partícules en suspensió).  La font  d'aquesta informació és la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya  motiu per el que es poden també trobar les dades de totes les estacions ubicades a Catalunya.

dijous, 7 juny, 2018

Open Data BCN participem  al 12è Festival de la Ciència . Pots trobar-nos a l' espai 'Núvol de dades' on el dissabte dia 9/6  es realitzaran  diferents activitats  sempre al voltant de les dades obertes. Una de les novetats és  l'estrena  de l'interactiu  ‘Open Data per a Dummies’ on podràs  apropar-te a aquest món de la manera més lúdica. Posa't a prova  iniciant qualsevol dels 2 recorreguts , 'De què ens queixem'  o 'Accidents de trànsit'  que et proposem. Segur que et sorprendrà!

dimarts, 29 maig, 2018

Afegim al catàleg Open Data BCN  dos nous filtres als ja existents de Tema/Subtema, Etiquetes, Formats , Llicències, Geolocalització i Freqüència d'actualització. Es tracta dels filtres Informació històrica, per  tal de facilitar la selecció dels datasets que contenen sèries històriques i API CKAN disponible,  d'interès per el públic reutilitzador més tècnic  al poder seleccionar de forma directa quins datasets  disposen d'aquesta interfície.   Aquests filtres, també s'inclouen al dataset  "Catàleg de les dades obertes de l'Ajuntament de Barcelona - Open Data BCN"