Molts datasets del portal Open Data BCN  també tenen publicats recursos amb dades històriques. Què vol dir això? Doncs que no només es publica la informació actual del sistema de gestió corresponent, amb la periodicitat indicada, si no que  també estan a l'abast de tots els usuaris dades d'anys, trimestres o mesos anteriors permetent realitzar diferents estudis i comparatives.  El catàleg, en facilita la cerca mitjançant el  filtre 'Informació històrica: Si'

Així, trobem datasets d'actualització anual , com poden ser  entre d'altres els d'accidentalitat i de demografia, trimestral com el de peticions ciutadanes i destaquem els històrics d'aquells en que publiquem les dades  amb freqüència d'actualització immediata o cada 5 minuts, com ara el  trànsit, on es poden trobar dades  per mesos  des de l'octubre de l'any 2017, el bicing, tant l'ús com les estacions,   amb dades  des del mes d'agost  i la qualitat de l'aire  des del  juny del 2018. D'altres, com a l'arbrat viari  i els habitatges d'ús turístic  presenten  sèries  trimestrals.