L’Ajuntament de Barcelona ha registrat a l’Oficina Española de Patentes y Marcas la denominació Open Data BCN i també el logotip que la identifica.

Amb els codis M 3713011  i M 3746181 respectivament l’Ajuntament de Barcelona ha registrat a l’Oficina Española de Patentes y Marcas la denominació Open Data BCN i també el logotip que la identifica.

Per el que respecte al nom, Open Data BCN, s’ha valorat que amb aquesta acció la identificació del nostre servei en els diferents cercadors serà inequívoca i això en facilitarà l’accés a tots els interessats,  atenent que quasi bé un 50% d'accessos al portal provenen de fora del nostre territori.

Per el què respecta al logotip, l’ús intensiu per referenciar el servei Open Data BCN i projectes directament relacionats amb aquest com ara el Repte Barcelona Dades Obertes o la World Data Viz Challenge Barcelona-Kobe, l’ha convertit en una imatge molt estesa, coneguda i clarament identificativa. L’Ajuntament de Barcelona ha considerat que cal protegir-ne els drets per evitar qualsevol ús indegut per part de tercers.