Esteu aquí

L'esdeveniment i els projectes

esdeveniment els projectes

esdeveniment

Acte de lliurament dels premis

La Fàbrica de Creació de Fabra i Coats ha acollit avui, 8 de maig de 2019, l’acte de lliurament dels premis del 'Repte Barcelona Dades Obertes Segona edició_2019' i aquesta vegada, igual que a la Primera edició 2018, amb més de 300 assistents entre joves estudiants, professors/es, personal municipal i d’altres institucions i entitats relacionades amb les dades.

Aquest esdeveniment és la cloenda de la Segona edició_2019 d'aquest projecte educatiu que, liderat per l'Ajuntament de Barcelona i amb la col·laboració del Consorci d'Educació de Barcelona i del CESIRE, té com a objectiu incorporar les dades obertes com a recurs educatiu als centres de la ciutat i en particular les publicades a Open Data BCN, el portal de dades obertes de l’Ajuntament de Barcelona.

Tot l'acte ha transcorregut a la sala d’actes de la Fàbrica de Creació Fabra i Coats, on s'ha habilitat una zona específica on els alumnes dels 8 centres finalistes han exposat les infografies dels treballs que han presentat i on han pogut atendre les preguntes que el públic assistent els ha pogut fer.

L’acte ha estat conduit per la Laia Servera, periodista i directora de l'InfoK , el programa informatiu del Super3, el canal infantil de la Televisió de Catalunya. L’han acompanyat les 'Caçadores de dades' que de forma molt engrescadora i divertida han aconseguit la participació dels assistents. El Sr. Màrius Boada i Pla, Director de l'Oficina Municipal de Dades, ha donat la benvinguda a tots els assistents, inaugurant així la sessió.

El moment més important , aquell que tothom esperava amb emoció i nervis, ha estat la presentació i defensa dels projectes per part dels alumnes davant el públic i el jurat. L'exposició ha estat realitzada de forma brillant per tots ells.

L’esdeveniment d’aquest any ha tingut com a novetat vàries intervencions per vídeo conferència de destacades experts d’àmbit estatal i d’arreu del món. Tots segueixen de prop aquest innovador projecte i han volgut donar suport i també molts ànims a tots els participants.

Així, han intervingut el Sr. Martin Alvarez Espinar director a Espanya del World Wide Web Consortium (W3C) i també, des dels EE.UU., la Dra. Antje Kirchner , Survey Methodologist i responsable del congrés BigSurv18. Des dels Països Baixos ha connectat amb els assistents la Sra. Esther Huyer, representant del Consorci de l'European Data Portal per l'European Commission i finalment, des del Japó, els ha parlat també en directe el representant de l'Ajuntament de Kobe, Sr. Taisuke Matsuzaki esmentant que el passat novembre es va fer la World Data Viz Challenge 2018 Barcelona-Kobe. Tot i que es preveia la presentació de 2 treballs dels estudiants Sr. Naoya i Srta. Wang de la universitat, uns problemes de comunicació només han permès l'exposició del primer. Vegeu els vídeos de les intervencions:

El jurat ha valorat tots els treballs finalistes que amb gran esforç i dedicació, els alumnes han realitzat sota la tutela dels seus professors.

La molt bona qualitat dels treballs presentats, i com ja va passar en l’anterior edició, no ha facilitat la tasca de valoració al jurat , però finalment ha atorgat :

• 1r premi a l'Institut Vila de Gràcia amb el treball "La gentrificació als barris a Barcelona"
  • 2n premi a l'EAT Institut LLuïsa Cura amb el treball "Evolució del comerç als barris de Barcelona"
  • 3r premi a l'Institut Joan Brossa amb el treball "On ubicar la meva botiga a Barcelona"

Els Premis del Repte aquesta edició s'enfoquen com una experiència: De l’Open Data al Big Data de la que en podrà gaudir tots els companys de classe dels grups guanyadors.

Tots els centres participants han estat obsequiats també amb un guardó commemoratiu d'aquesta Segona edició_2019.

També el Sr. Màrius Boada i Pla, que ha estat l'encarregat de fer l'entrega de premi, ha tancat l'acte tot agraint la participació dels alumnes, professors i dels organismes implicats, anunciant ja que, ara mateix, comença el Repte Barcelona Dades Obertes Tercera edició_2020.

Moltes felicitats a tots!

Els projectes guanyadors

1r Premi

Institut Vila de Gràcia

• Nom del projecte: La gentrificació als barris a Barcelona

2n Premi

Institut Lluïsa Cura

• Nom del projecte: Evolució del comerç als barris de Barcelona

3r Premi

Institut Joan Brossa

• Nom del projecte: On ubicar la meva botiga a Barcelona?

Els altres projectes

Escola FEDAC Amílcar

• Nom del projecte: L’ús d’internet a les biblioteques segons la renda familiar

Institut Ferran Tallada