Valor cadastral dels càrrecs cadastrals de la ciutat de Barcelona

Valor cadastral dels càrrecs cadastrals. Dades de l'impost de béns immobles a gener de cada any.

Font estadística que conté la base de dades del Padró estadístic del Cadastre de Barcelona, i a partir del qual s'han elaborat les taules estadístiques corresponents a l'apartat del sòl de la ciutat. Els fitxers cadastrals són gestionats de forma compartida entre el Centro de Gestión Catastral i Cooperación Tributària (CGCCT) i l'Ajuntament de Barcelona per tal de poder aplicar l'impost de béns immobles (IBI).

Càrrec: concepte que defineix la unitat cadastral d’immoble físic. Cada unitat cadastral genera un càrrec i és equivalent al rebut associat per pagar l’impost de bens immobles. Cada càrrec té assignat un ús principal (ús residencial –traduït com habitatge-, comercial, industrial, oficina, aparcament, hoteler, esportiu...) però internament pot tenir unitats constructives amb més d’un ús. Per exemple, dins un càrrec amb ús habitatge hi pot haver a més a més de l’habitatge, un aparcament associat dins d’aquell càrrec.

Valor cadastral: és un valor administratiu fixat de forma objectiva per a cada bé immoble, que resulta de l’aplicació dels criteris de valoració recollits a la Ponència de valores del municipi corresponent. Està integrat pel valor cadastral del sòl i el de les construccions. Amb caràcter general, el valor cadastral dels immobles no podrà superar el valor de mercat (referència del 50% en el moment d’aprovació i entrada en vigor de la ponència).

Valor del sòl: valor que s'atorga a cada unitat cadastral segons la seva superfície, el valor de repercussió i l'edificabilitat real o potencial.

Valor de construcció més serveis: al valor de la construcció que s'atorga a cada unitat cadastral edificada -calculat a partir dels usos dels diferents locals- s'hi afegeix un valor mitjà pels serveis comuns de l'edifici.

06.Valors

Valor cadastras, del sòl i de la construcció dels càrrecs cadastrals de la ciutat de Barcelona

07.Valor

Valor cadastral de la ciutat de Barcelona