Esteu aquí

Esdeveniment final

El jurat del concurs ha coincidit en considerar com a finalistes els projectes que a continuació es detallen segons l’ordre alfabètic del títol. Els seus autors gaudiran del premi: L’accés al món de les smarts cities.
L’organització del World Data Viz Challenge 2019 Barcelona-Kobe vol també que tota la resta de participants tinguin l’oportunitat d’assistir a aquest gran esdeveniment internacional que és l’Smart City Expo World Congress i per això se’ls obsequiarà amb un 3-DAY EXPO PASS.

Títol: Cool Walks

Biografies dels autors

Albert Carbonell Ferrer: Biòleg i analista de SIG a Barcelona Regional on treballa principalment en anàlisi urbana, ciutats verdes i visualització de dades.
Lluís Barril Basil: Geògraf de la Universitat de Barcelona amb un màster en Sistemes d’Informació Geogràfica per UNIGIS Girona. Treballant com a analista de SIG a Barcelona Regional.
Laura Vergoñós Pascual: Laura és científica mediambiental que treballa com a analista de SIG a Barcelona Regional. Es treballa principalment en projectes de medi ambient, mobilitat i altres projectes multidisciplinaris.

Títol: Green & Clean: Barcelona's Trees

Biografies dels autors

Nathalie Richer: Científica que té un doctorat en biofísica. Ha treballat en laboratoris de recerca de París i Londres. Recentment, va descobrir el món de la visualització de dades i es va apassionar per utilitzar les seves habilitats tècniques per contribuir a aquest camp en moviment ràpid. Actualment és dissenyadora i desenvolupadora autònoma del Tableau amb seu a Barcelona.
Megan Rowling: Periodista de Barcelona que tracta temes internacionals sobre el canvi climàtic. Treballa com a reportera i redactora de la Thomson Reuters Foundation, on també ha gestionat un projecte d’informació sobre la capacitat de resiliència a ciutats i fora. Li interessa la manera com la visualització de dades pot fer que el desenvolupament verd sigui més accessible per a un públic més ampli.

Visualització

Títol: How vegetation affects the temperature in your city?

Biografies dels autors

Carla Garcia Lozano: Durant els darrers quatre anys he estat treballant el meu doctorat en Geografia Física. Actualment, treballo com a tècnic SIG al Servei SIG i Teledetecció (SIGTE) de la Universitat de Girona i sóc professor associat al Departament de Geografia.
Anna Peliová: Actualment fa una pràctica a SIGTE UdG (Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció) després de graduar-se a la Universitat Pavol Jozef Šafárik de Košice, Eslovàquia, amb un màster de Geografia i Geoinformàtica.
Josep Sitjar Suñer: Geògraf i Màster en Medi Ambient, anàlisi i gestió del paisatge. Estudiar un curs de formació professional sobre desenvolupament web. Actualment, treballa a SIGTE involucrat en diversos projectes tècnics dirigits a SIG i mapeig web. Professor d’UNIGIS.

Visualització | Presentació

Títol: La ciudad de las dos ruedas

Biografia de l'autora

Laura Navarro Soler: Periodista barcelonina que escriu, dibuixa i dissenya. Recentment s’ha especialitzat en Periodisme i visualització de dades a la Universitat Blanquerna, on ha après a explicar històries amb les dades i on també ha trobat la seva pròpia manera de fer periodisme. Els seus temes són diversos, però tracta sobretot aspectes socials, internacionals i científics. Laura treballa amb eines de visualització com Flourish, RawGraph i Datawrapper i està aprenent a programar amb R i D3.

Visualització

Títol: The good(s) swarm

Biografies dels autors

David Casanovas Tatxés: Arquitecte i urbanista de Barcelona, va treballar a Londres tant en disseny (w Herzog de Meuron) com en Management Management (icw Zaha Hadid). Acaba de fer el Màster en Ciutat i Tecnologia a l’IAAC a BCN.
Luyang Zhang: Planificadora urbana xinesa de la BUCEA a Beijing, Xina. Actualment a Barcelona està desenvolupant una tesi sobre Big Data a Urban Scale a IAAC després d’estudiar el Màster en Ciutat i Tecnologia.

Títol: XARXA URBANA ESCOLAR DE REFUGI CLIMÀTIC: A la recerca del camí escolar

Biografies dels autors

Jorge Rodríguez Manzano: Enginyer sènior de telecomunicacions (UPC) especialitzat en el camp del fundador de tecnologies de la informació el 2012 des de corolari.cat, especialitzat en disseny web i aplicacions, models de visualització de dades, plataformes en línia i mapes interactius, així com estadístiques georeferenciades i possibilitat de dibuixar en un mapa. També és cofundador del laboratori urbà City FOV (Fields OF View).
Maria Pia Fontana: Arquitectes Postgraus en Urbanisme (2000). Doctor en Projectes Arquitectònics per ETSAB-UPC (2012). Des del 2006 Professor de Projectes Arquitectònics a Girona (EPS-UdG). Vinculat al grup FORM + (UPC) on investiga sobre cultura visual, arquitectura urbana, ciutat i fotografia. Actualment és soci de mayorga + fontana arquitectos i cofundador del laboratori urbà City FOV (Fields OF View).
Miguel Mayorga: Arquitecte. Màster en Urbanisme (2010). Doctor en Gestió del Territori per la UPC (2013). Des del 2006 és professor d’urbanisme de la UPC. Ha realitzat treballs de consultoria en plans i projectes urbans a Espanya, Colòmbia, Itàlia, Brasil i Hondures. Actualment sòcia de mayorga + fontana arquitectos i cofundadora de City FOV (Fields OF View) Urban Lab.