Hi ha un total de 445 datasets al catàleg d'Open Data BCN

dijous, 19 juliol, 2018

Canvi qualitatiu en el formats dels datasets amb dades estadístiques per barris publicats al Portal Open Data BCN

Al llarg dels propers mesos, es realitzarà de forma gradual, un canvi qualitatiu que afectarà als datasets que contenen dades estadístiques de Demografia i Habitatge, publicades al portal Open Data BCN. Aquesta informació, ara en format WIDE degut a l’origen de les dades, passarà a publicar-se en format LONG, fent que la informació que ara s'ofereix en diferents datasets es pugui presentar, en alguns casos, en un de sol. El format de publicació serà sempre en csv.

divendres, 23 febrer, 2018

El nou portal Open Data BCN compleix el seu primer any!

Estem d'aniversari, i és que el NOU portal Open Data BCN compleix el seu primer any.

Open Data BCN és peça cabdal en l'estratègia Barcelona Ciutat Digital i s’integra dins la nova Oficina Municipal de Dades, creada recentment, la qual té com a objectiu millorar i coordinar la gestió ètica i responsable de les dades dins de l’Ajuntament de Barcelona a partir de tres línies de treball: la captació i emmagatzematge, l'analítica, machine learning, les prediccions i per últim, la difusió i comunicació. Barcelona vol fer de les dades un bé comú, una infraestructura de ciutat controlada pels ciutadans i oberta als emprenedors locals.

Destacats Repte Barcelona Dades Obertes

divendres, 22 juny, 2018

PREMI Repte Barcelona Dades Obertes

El passat divendres 15 de juny, el grup guanyador junt amb els seus professors i resta de companys de classe de l‘Institut Ferran Tallada, van gaudir del premi del concurs Repte Barcelona Dades Obertes.

Es tractava d'una visita guiada a l'edifici Media-TIC, eix de l’estratègia econòmica i d‘innovació de Barcelona, fent un recorregut per diferents empreses del sector tecnològic, i d'un taller personalitzat d'anàlisi de dades.

Els/les alumnes i els seus professors/es van poder conèixer empreses ubicades a l'edifici Media-TIC de la mà dels seus fundadors i treballadors.

La segona part de l’activitat va consistir en un taller sobre anàlisi de dades, realitzat pel Dr. Oleguer Sagarra (cofundador de Dribia) amb exemples pràctics de projectes de ciència de dades.

Tothom va valorar aquesta experiència molt positivament.

divendres, 4 maig, 2018

ACTE FINAL Repte Barcelona Dades Obertes

La Fàbrica de Creació de Fabra i Coats ha acollit avui, 3 de maig de 2018, l’acte de lliurament del premi del concurs Repte Barcelona Dades Obertes amb més de 300 assistents entre joves estudiants, professors/es, personal municipal i d’altres institucions i entitats relacionades amb les dades.

Aquest esdeveniment ha estat la cloenda a la Primera edició 2018 d'aquest projecte educatiu que, en format pilot i per primera vegada, té com a objectiu fomentar el coneixement i l’ús de les dades obertes publicades al portal Open Data BCN als centres educatius de la ciutat.

El guanyador d'aquesta edició ha estat el projecte presentat per l'Institut Ferran Tallada, anomenat 'La cohesió social va per barris', un anàlisi basat en els índexs de cohesió social (ICS) per mesurar i comparar les desigualtats dels barris de la ciutat. Tota la informació aquí