Hi ha un total de 426 datasets al catàleg d'Open Data BCN

dimecres, 5 juliol, 2017

Inaugurem un nou apartat al Portal: REUTILITZADORS

A partir d'avui, el Portal Open Data BCN disposa d'un nou apartat: REUTILITZADORS. Aquest consta de 2 subapartats,  el primer, que anomenem DESENVOLUPADORS, pretén facilitar la tasca d'aquest col·lectiu més tècnic en l’ús de les  dades. El segon, VISUALITZACIONS I APLICACIONS, vol donar visibilitat als treballs que es realitzen amb dades del Portal. Animem a tots els usuaris a omplir de contingut aquest espai.

També s’ha aprofitat per actualitzar l’apartat de CARACTERÍSTIQUES DEL PORTAL, ampliant la informació que s’hi facilita.

dijous, 23 febrer, 2017

Benvinguda de Francesca Bria, Comissionada de Tecnologia i Innovació Digital

El febrer del 2011, el de Barcelona va ser un dels primers ajuntaments que va tenir el seu propi web de dades obertes. Avui inaugurem aquest nou portal amb la intenció que sigui una peça important de l’estratègia en la publicació de dades de la ciutat, i, sobretot, que ajudi a generar valor social per a la ciutadania, així com per a les empreses interessades a generar més i millors serveis i aplicacions.

Us animo a descobrir-lo i fer-ne ús. És un espai viu per experimentar, innovar i crear.​

Destacats Repte Barcelona Dades Obertes

dijous, 16 novembre, 2017

Presentació i taller inicial

El passat dimecres 15 de novembre 2017 es va realitzar a la seu del CESIRE la presentació i el taller inicial amb l’assistència d’uns vint professors dels centres inscrits.

La sessió es va obrir amb una benvinguda de totes les entitats organitzadores, presentant-se el portal Open Data BCN, la informació del qual serà la utilitzada per fomentar l’ús de les dades obertes als centres.

El taller inicial es va desenvolupar en dues parts: la primera consistent en el disseny i la creació d’enquestes i la segona, una dinàmica de grup per tal de generar propostes.

dimarts, 26 setembre, 2017

Engega el Repte Barcelona Dades Obertes

El Repte Barcelona Dades Obertes és un projecte pilot de l’Ajuntament de Barcelona per promoure l’ús de les dades obertes publicades al portal Open Data BCN a través d’un concurs.

S’adreça als alumnes de 3er i 4t d’ESO dels centres públics de la ciutat de Barcelona a través del seu professorat i s'inscriu dins l’aprenentatge basat en projectes.

El concurs inclou formació al professorat i un acte públic final de presentació de projectes.

Aquest pilot pretén situar Barcelona com a capdavantera en la introducció del coneixement de les dades obertes en l’àmbit educatiu.