Esteu aquí

Totes les Novetats del portal en aquest apartat.

divendres, 23 febrer, 2018

Estem d'aniversari, i és que el NOU portal Open Data BCN compleix el seu primer any.

Open Data BCN és peça cabdal en l'estratègia Barcelona Ciutat Digital i s’integra dins la nova Oficina Municipal de Dades, creada recentment, la qual té com a objectiu millorar i coordinar la gestió ètica i responsable de les dades dins de l’Ajuntament de Barcelona a partir de tres línies de treball: la captació i emmagatzematge, l'analítica, machine learning, les prediccions i per últim, la difusió i comunicació. Barcelona vol fer de les dades un bé comú, una infraestructura de ciutat controlada pels ciutadans i oberta als emprenedors locals.

dimecres, 7 febrer, 2018

El portal Open Data BCN publica per primera vegada la informació sobre els trams, els horaris, les tarifes i els colors dels Aparcaments en superfície de la ciutat de Barcelona. Les places de l’Àrea Verda, Blava, Exclusiva per a residents i Distribució Urbana de Mercaderies ja estan a punt per ser tractades per part de tota la comunitat de reutilitzadors.

dijous, 25 gener, 2018

BCNROC és el repositori institucional mitjançant el qual l'Ajuntament de Barcelona proporciona accés lliure i gratuït als seus documents digitals de difusió pública per facilitar a la ciutadania, la cerca, coneixement i reutilització de la documentació municipal.

dimarts, 5 desembre, 2017

S’afegeixen a la pàgina d’Estadístiques d’Open Data BCN nova informació en els apartats Volum de dades i Activitat mensual sobre el portal:

• Datasets publicats classificats per tema i subtema
  • Sessions per idioma del navegador amb el que s’ha accedit
  • Evolució del registre mensual d’usuaris
  • Peticions mensuals d'informació
dilluns, 27 novembre, 2017

Afegim una nova funcionalitat al portal: la cerca de dades per geolocalització. Això permet als usuaris filtrar els datasets que contenen dades geolocalitzades i, per tant que es poden representar sobre un mapa. La funcionalitat distingeix també entre les dades que el propi portal pot previsualitzar, en aquest cas sobre la base d’OpenStreetMap.

dimarts, 24 octubre, 2017

El dataset inclou informació sobre els diversos punts de la ciutat on s’hi detecten problemes de brutícia. La informació que es mostra és el resultat del seguiment diari dels punts crítics, tasca dins la Campanya per la Millora de la neteja a la ciutat de Barcelona, que va començar el febrer de 2017 i acaba el gener de 2018.

divendres, 13 octubre, 2017

El servei Open Data BCN publica codi font obert al GITHUB de l’Ajuntament de Barcelona. Es comparteixen dues extensions de CKAN creades per l’equip tècnic del servei Open Data BCN: odatabcn i federagobes.

dimecres, 20 setembre, 2017

Open Data BCN, el portal de l’Ajuntament de Barcelona de dades obertes, s’ha federat amb el portal de dades obertes de l’estat: datos.gob.es.