Esteu aquí

Novetats del portal

Totes les Novetats del portal en aquest apartat.

dimecres, 10 octubre, 2018

El portal Open Data BCN publica dades de la xarxa de Serveis Socials de la ciutat de Barcelona. La informació que fins ara es podia visualitzar al plànol de la ciutat de Barcelona a l’opció Serveis i equipaments > Serveis Socials, ara es pot trobar també en format reutilitzable. Així les residències i centres de dia per a la gent gran, menjadors i centres de serveis socials, equips d'atenció a la infantesa i l'adolescència, oficines de benestar social, habitatges tutelats, punts d'assessorament energètic i d'informació i atenció a les dones són les noves dades que a partir d'ara estan a disposició de tot el públic reutilitzador.

dijous, 26 juliol, 2018

El portal Open Data BCN publica l'Inventari d'aparcaments sota superfície de la xarxa B:SM (Barcelona de Serveis Municipals) a la ciutat de Barcelona. Totes les característiques dels aparcaments com són, la localització, els horaris, les tarifes o el tipus de serveis disponibles estan detallades en aquest dataset. Aquestes dades s'afegeixen a les ja publicades sobre els aparcaments en superfície de la mateixa xarxa a la ciutat.

dijous, 5 juliol, 2018

Al llarg dels propers mesos, es realitzarà de forma gradual, un canvi qualitatiu que afectarà als datasets que contenen dades estadístiques de Demografia i Habitatge, publicades al portal Open Data BCN. Aquesta informació, ara en format WIDE degut a l’origen de les dades, passarà a publicar-se en format LONG, fent que la informació que ara s'ofereix en diferents datasets es pugui presentar, en alguns casos, en un de sol. El format de publicació serà sempre en csv.

divendres, 15 juny, 2018

El portal Open Data BCN publica per primera vegada dades en relació a la qualitat de l’aire de la ciutat de Barcelona. Es tracta del dataset amb les ubicacions, codis i característiques principals de les  Estacions de mesura de la qualitat de l’aire de la ciutat de Barcelona  i del dataset  Qualitat de l’aire de la ciutat de Barcelona  amb les dades en temps real del O3  (Ozó troposfèric), NO2   (Diòxid de Nitrògen), i PM10 (Partícules en suspensió).  La font  d'aquesta informació és la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya  motiu per el que es poden també trobar les dades de totes les estacions ubicades a Catalunya.

dijous, 7 juny, 2018

Open Data BCN participem  al 12è Festival de la Ciència . Pots trobar-nos a l' espai 'Núvol de dades' on el dissabte dia 9/6  es realitzaran  diferents activitats  sempre al voltant de les dades obertes. Una de les novetats és  l'estrena  de l'interactiu  ‘Open Data per a Dummies’ on podràs  apropar-te a aquest món de la manera més lúdica. Posa't a prova  iniciant qualsevol dels 2 recorreguts , 'De què ens queixem'  o 'Accidents de trànsit'  que et proposem. Segur que et sorprendrà!

dimarts, 29 maig, 2018

Afegim al catàleg Open Data BCN  dos nous filtres als ja existents de Tema/Subtema, Etiquetes, Formats , Llicències, Geolocalització i Freqüència d'actualització. Es tracta dels filtres Informació històrica, per  tal de facilitar la selecció dels datasets que contenen sèries històriques i API CKAN disponible,  d'interès per el públic reutilitzador més tècnic  al poder seleccionar de forma directa quins datasets  disposen d'aquesta interfície.   Aquests filtres, també s'inclouen al dataset  "Catàleg de les dades obertes de l'Ajuntament de Barcelona - Open Data BCN"

dilluns, 28 maig, 2018

Noves dades per l'estudi de la Mobilitat s'incorporen al portal Open Data BCN, el qual  publica ara, les dades en temps real de l'ús del servei Bicing. El nou dataset  sobre l' Ús del servei Bicing de la ciutat de Barcelona està disponible en format Json i inclou la informació del  número de bicicletes mecàniques i elèctriques, així com la suma de les 2 tipologies,  en circulació a la ciutat de Barcelona. El portal ofereix també, sobre aquest mateix servei, el dataset    Estacions de Bicing de la ciutat de Barcelona (Mecàniques i elèctriques)

divendres, 23 febrer, 2018

Estem d'aniversari, i és que el NOU portal Open Data BCN compleix el seu primer any.

Open Data BCN és peça cabdal en l'estratègia Barcelona Ciutat Digital i s’integra dins la nova Oficina Municipal de Dades, creada recentment, la qual té com a objectiu millorar i coordinar la gestió ètica i responsable de les dades dins de l’Ajuntament de Barcelona a partir de tres línies de treball: la captació i emmagatzematge, l'analítica, machine learning, les prediccions i per últim, la difusió i comunicació. Barcelona vol fer de les dades un bé comú, una infraestructura de ciutat controlada pels ciutadans i oberta als emprenedors locals.