Esteu aquí

L’esdeveniment final de lliurament de premis de la tercera edició del World Data Viz Challenge 2020 Barcelona-Kobe ha tingut lloc aquest dijous 3 de desembre de 2020 en un acte virtual que ha estat emès en directe pel canal de Youtube de l’Ajuntament de Barcelona i de l’Ajuntament de Kobe.

Obert a tota la ciutadania, al llarg de l’acte, els finalistes de cadascuna de les ciutats, Barcelona i Kobe (Japó), han anat presentant els seus projectes sent anunciats a continuació els guanyadors.

La visualització “Nivell Educatiu de la Població de Barcelona” realitzada pels estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Marina Rosell Murillo i Raúl Higueras Serrano, ha estat la guanyadora del Premi Barcelona “World Data Viz Challenge 2020 Barcelona-Kobe”. Els seus autors han rebut també la Menció especial Universitats Barcelona “World Data Viz Challenge 2020 Barcelona-Kobe”, donat que ha estat el millor treball presentat per estudiants universitaris. Aquesta visualització, en relació a l’Objectiu 4 referent a Educació de Qualitat dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), analitza la relació entre el nivell educatiu dels ciutadans i ciutadanes de la ciutat de Barcelona, la seva situació socioeconòmica i sexe.

A la convocatòria de la ciutat japonesa, el Premi Kobe “World Data Viz Challenge 2020 Barcelona-Kobe” s’ha atorgat a l’equip format per Junki Tougo, Yume Iwamoto i Noriaki Sekihara amb el projecte “Visualizing City Parks”. Aquesta visualització pretén fomentar l’afluència als parcs de la ciutat de Kobe gràcies a la informació obtinguda en temps real de les activitats que s’hi realitzen i, per tant, està relacionada amb l’Objectiu 3 referent a Salut i Benestar dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). D’altra banda, el Premi especial del jurat de Kobe “World Data Viz Challenge 2020 Barcelona-Kobe” ha estat per al projecte “ZER - Zero Energy Refuse collection and disposal system”, realitzat per Tomoki Ichimura, Yoshiki Tanaka, Ayame Tashiro i Saki Okamoto, amb el qual pretenen aconseguir un cicle de residus zero a la ciutat de Kobe i que s'emmarca amb l’Objectiu 11 referent a Ciutats i Comunitats Sostenibles dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Tots els participants finalistes han rebut un diploma acreditatiu.

L’acte ha estat moderat per la Sra. Tere Serra i Majem, membre del jurat de Barcelona i per part de l’Ajuntament de Barcelona han participat:

• Sra. Laia Bonet, tinenta d’alcaldia d'Agenda 2030, Transició digital, Esports, Coordinació territorial i metropolitana

• Sr. Michael Donaldson, comissionat d'Innovació Digital, Administració Electrònica i Bon Govern de l’Ajuntament de Barcelona.

La ciutat de Kobe ha estat representada per:

• Sr. Kaoru Onda, vicealcalde de Kobe

• Sr. Taisuke Matsuzaki, director de Projectes Smart City, laboratori de coordinació intersectorial, oficina de planificació i coordinació de l’Ajuntament de Kobe.

També el Sr. Yasushi Sato, cònsol general del Japó a Barcelona ha pronunciat unes paraules  d’agraïment i reconeixement a tots els participants.

Les excepcionals circumstàncies degudes a la COVID-19 no ha permès dur a terme una celebració conjunta final presencial com s’hagués desitjat, però tots els assistents han pogut fer networking compartint impressions i experiències mitjançant el grup de Facebook “WDVC 2020 Barcelona-Kobe Networking Corner”.

Consulteu aquí el projecte guanyador i finalistes de la ciutat de Barcelona i aquí, els de Kobe.

Podeu veure aquí els participants finalistes i guanyadors, també amb els càrrecs institucionals assistents a l'esdeveniment.

kobe

I aquí els vídeos de l'esdeveniment en espanyol i en japonès.

Agraïm a tots els participants el seu interès, felicitem a tots els finalistes i la sincera enhorabona als guanyadors.

Us esperem a tots a la propera edició, World Data Viz Challenge 2021 Barcelona-Kobe!