Les dades pubIicades són supervisades pels operadors del Centre de Gestió de la Mobilitat abans de la seva publicació. Els elements de mesura del trànsit són majoritàriament sensors instal•lats sota l'asfalt que mesuren variacions de camp magnètic provocades pel pas de masses metàliques (vehicles). Tanmateix s'utilitzen sensors amb tecnologia infrarroja i càmeres amb tractament d'imatge. La informació de cada estació detectora es tradueix a nivell de servei del tram associat de forma qualitativa (valors sense unitats, de 1 a 5) en base a uns llindars definits particulars per cada una de les estacions.
La predicció de 15 minuts sempre es calcula en funció de la situació actual i del comportament històric del mateix període de temps.
A partir de novembre del 2017, s'incorporen fitxers històrics agrupats mensualment i classificats per l'any i el mes, informació que conté el nom del recurs. La informació s'emmagatzema automàticament amb els mateixos indicadors que en el recurs a temps real, anomenat ITINERARIS_ITINERARIS però en format .csv . Els espais temporals irregulars responen a la invariabilitat de l'estat del trànsit.
La previsualització del fitxer històric no s'habilita fins a finalitzar el mes.
OBSERVACIONS
- Els recursos històrics d'aquest dataset entre els mesos de setembre'18 fins a abril'19 no contemplen totes les dades degut a una incidència tècnica, la qual es corregeix amb data 30/4/2019.
- Els històrics del mes d'abril'20 i maig'20 no contenen informació degut a la interrupció del servei en relació a la COVID-19.
- Degut a una incidència tècnica, l'acumulat del mes de desembre de 2021 no conté informació del tram temporal 2/12 al 13/12.