Ahir dijous 17 de desembre, es va realitzar la sessió virtual "Les dades, una oportunitat per encarar els reptes del món actual", organitzada conjuntament pel Consorci d'Educació de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona.

Aquesta sessió tenia com objectiu impulsar l'alfabetització en dades, posant el focus en l'àmbit educatiu ja des de l'ESO. Aquesta aposta per els joves estudiants pot ser de gran ajuda alhora d'orientar el seu futur acadèmic i professional.

Els ponents han estat els professors Jordi Cortadella, Coordinador del Grau de Ciència i Enginyeria de Dades de la UPC que en la seva presentació ha donat una àmplia visió del que representen les dades en el món actual i David Sánchez, professor de l’Institut Ferran Tallada i tutor del grup guanyador del Repte Barcelona Dades Obertes Primera edició_2018, que ha explicat detalladament la seva experiència de treballar les dades amb els seus alumnes de 4t d'ESO.

També ha estat molt interessant la presentació dels alumnes de la UPC, Marina Rosell i Raúl Higueras, que han explicat el seu projecte de visualització de dades sobre el "Nivell educatiu de la població de Barcelona", doblement guanyador del concurs World Data Viz Challenge 2020 Barcelona-Kobe.

La sessió va ser conduïda per la Susana Navarro amb la intervenció de la Rosana Fernández, ambdues de l'Àrea d'Innovació, Programes i Formació del Consorci d'Educació de Barcelona, agraint l'interès de tots els assistents.

Aquesta activitat és el punt de partida del programa formatiu Repte Barcelona Dades Obertes que s'ofereix al professorat dins la Convocatòria unificada de programes del Consorci d'Educació de Barcelona. El professors que s'inscriuen al programa es comprometen a presentar el treball que realitzaran amb el seus alumnes al concurs del mateix nom, Repte Barcelona Dades Obertes, organitzat per l'Ajuntament de Barcelona. Aquest concurs permet també la presentació directa de treballs, sense inscripció al programa formatiu esmentat.

Al Blog del Consorci d'Educació de Barcelona es publicarà la gravació de la sessió.