Esteu aquí

Repte Barcelona Dades Obertes Primera edició_2018

La Primera edició del Repte es va desenvolupar en format de programa pilot i va comptar amb la participació de sis centres educatius de la ciutat. El professorat va rebre formació en dades obertes, eines d’anàlisi de dades i recursos gràfics, que l’alumnat seguidament va aplicar per dur a terme diferents projectes a partir de l’anàlisi de les dades publicades al portal Open Data BCN. Finalment, va presentar les seves propostes en forma d’infografia.

Acte de lliurament

La Fàbrica de Creació de Fabra i Coats va acollir l’acte de lliurament del premi amb més de 300 assistents entre estudiants, professors/es, personal municipal i d’altres institucions i entitats relacionades amb les dades.

Els alumnes no només van defensar els seus projectes a l’escenari de la Fàbrica, sinó també a la zona habilitada per a l’exposició de les infografies on van respondre les preguntes del públic i el jurat.

L’acte va ser presidit per la Comissionada de Tecnologia i Innovació Digital, Francesca Bria amb la presència de Màrius Boada i Pla, Director de l’Oficina Municipal de Dades i va comptar amb un jurat, format per diferents professors universitaris i reconeguts experts en anàlisi de dades (Coneix el jurat).

El guanyador d'aquesta edició va ser el projecte presentat per l'Institut Ferran Tallada, anomenat 'La cohesió social va per barris', una anàlisi basada en els índexs de cohesió social (ICS) per mesurar i comparar les desigualtats dels barris de la ciutat (Vols saber quin premi van rebre?).

Coneix els projectes

El projecte guanyador