Esteu aquí

A la convocatòria del World Data Viz Challenge 2020 Barcelona-Kobe celebrada paral·lelament amb Barcelona a la ciutat japonesa de Kobe, el jurat de la ciutat nipona va lliurar el

a la visualització

Visualizing City Parks

Autors: Junki Tougo (Strategy consultant at Roland Berger Tokyo, specialized in consumer behavior analysis), Yume Iwamoto (Undergraduate student at Doshisha University, majoring in social psychology) and Noriaki Sekihara (Undergraduate student at Kobe University, majoring in system informatics).

Descripció: Aquesta dataviz, alineada amb l’Objectiu 3 referent a Salut i Benestar dels els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) pretén fomentar que la ciutadania de Kobe vagi més als parcs. En recopilar informació, com els hàbits i activitats comuns que s’hi practiquen, juntament amb les condicions atmosfèriques, el projecte vol oferir als visitants informació en temps real sobre les activitats que poden fer i com poden utilitzar diferents espais del parc gràcies a un sistema d'il·luminació.

i el

al projecte

ZER -Zero Energy Refuse collection and disposal system-

Autors: Tomoki Ichimura (Tokyo Institute of Technology), Yoshiki Tanaka (Kobe University), Ayame Tashiro (Hyogo Prefectural Hyogo High School) and Saki Okamoto (The University of Tokyo).

Descripció: Per a una societat més sostenible i un entorn urbà segur i higiènic, "ZER" pretén aconseguir un cicle de residus zero a la ciutat i s’emmarca dins de l’Objectiu 11 referent a Ciutats i Comunitats Sostenibles dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Aquesta visualització de dades demostra l'efecte ZER mitjançant l'ús de la tecnologia de l'hidrogen promoguda per Kobe i una simulació en una àrea de recol·lecció de residus real.

kobe

Les següents visualitzacions, llistades per ordre alfabètic, també van ser reconegudes pel jurat com a finalistes de la convocatòria de la ciutat japonesa.

Data Visualization for Urban Area Management utilizing ICT

Autors: Yoshiyasu Suzuki, Yushi Yoshida and Mariko Doi from Nikken Sekkei Research Institute

Descripció: Aquesta visualització estudia la distribució de les botigues del centre comercial subterrani “Santica”, situat al districte de Sannomiya de Kobe, utilitzant tecnologies com la IA i el IoT. Basada en la simulació de visitants i els seus moviments, l’objectiu de la visualització és augmentar les visites i les vendes al centre comercial a partir de l’estudi del comportament dels consumidors i consumidores.

kobe

Development of a general-purpose automated coaching system

Autors: Yugo Okamoto, Ryo Kishimoto, Sakuya Jintani and Shohei Tsuda from Kobe Municipal High School of Science and Technology, Department of Science.

Descripció: Arran de la pandèmia, ha crescut la necessitat de practicar esports en grups més petits. Com a conseqüència, ha augmentat la quantitat de sistemes que utilitzen la geolocalització per oferir entrenaments en remot i personalitzats. Aquesta visualització de dades mostra com, a partir de la informació sobre la ubicació obtinguda gràcies a l'Apple Watch, es pot utilitzar una alternativa més econòmica per a fer entrenaments en el context de la COVID-19.

kobe

Work together to get the Self-actualization

Autors: Asumi Maeda (Hyogo High School, Department of Creative Science), Ami Sugiura (Kobe University), Mizuka Saitou (Japan International Cooperation Agency/Senior Project Officer) and Makoto Son (Graduate School of System Informatics, Kobe University).

Descripció: La comunicació en línia està guanyant terreny en els darrers anys i especialment ara a causa de la pandèmia. Aquesta visualització de dades té l'objectiu d'integrar la interacció online i offline en connectar persones grans amb persones més joves per crear una comunitat en què persones amb objectius comuns treballin juntes per ajudar-se mútuament.