Ahir dimecres 23 d'octubre de 2019 es va fer la primera sessió de formació als professors inscrits al Pla de Formació específic sobre dades obertes dins del concurs Repte Barcelona Dades Obertes. La sessió va tenir lloc a les aules del Cibernàrium de l'edifici MediaTic al districte tecnològic 22@ de la ciutat de Barcelona.

Les entitats organitzadores encapçalades per l'Ajuntament de Barcelona van donar la benvinguda a tots els professors. La sessió va consistir en l'explicació dels principals conceptes sobre dades obertes, el portal Open Data BCN i una exploració de dades per tal de que els professors es familiaritzessin amb la informació publicada al portal i amb la que hauran de realitzar el treballs amb l'alumnat. Veure aquí els documents de la sessió.

Coincidint amb la publicació al portal Open Data BCN dels datasets Temperatures mitjanes mensuals de l’aire de la ciutat de Barcelona des de 1780 i Precipitacions acumulades mensuals de la ciutat de Barcelona des de 1786 es va convidar a Mª del Mar Pla, del Servei Meteorològic de Catalunya qui va fer una molt interessant explicació en relació a aquest servei i les seves dades.

Agraïm a tots els participants el seu interès i esforç per voler-nos acompanyar en aquesta iniciativa liderada per l'Ajuntament de Barcelona reconeguda ja com una pràctica pionera i innovadora.