Nacionalidad del propietario de turismos por barrios de la ciudad de Barcelona

El "Censo de Vehículos" se elabora a partir de los datos de los contribuyentes del Impuesto sobre Vehículos de Tracción Mecánica (IVTM), conocido comúnmente como Impuesto de Circulación. Este impuesto lo pagan los titulares de los vehículos para circular por las vías públicas.

La explotación estadística que realiza el Departamento de Estadística y Difusión de Datos del Ayuntamiento de Barcelona llamada "Censo de Vehículos" se basa en los vehículos que tengan dirección fiscal en la ciudad de Barcelona. La fecha de referencia de las explotaciones del Departamento es la situación del parque una vez cerrado el año fiscal.

Les taules estadístiques que fan referència a la tipologia del parc de vehicles responen a les següents definicions:

Turisme: Vehicle automòbil especialment construït i destinat per al transport de viatgers, amb una capacitat inferior a nou places. Els vehicles tot terreny es consideraran com a turismes.

Tipus de propietari dels vehicles i nacionalitat del propietari

Del tipus de propietari dels vehicles es distingeix si és una persona física o jurídica. De la nacionalitat del propietari del vehicle es distingeix si és espanyol o estranger.

Les furgonetes tributen com a turismes, d'acord amb la seva potència fiscal, llevat dels casos següents: a) si el vehicle està habilitat per a transportar més de 9 persones, incloent-hi el conductor, que llavors haurà de tributar com a autobús b) si el vehicle està autoritzat per a transportar més de 525 kg de càrrega útil, que ha de tributar com a camió.

06.Nacionalitat_propietari

Nacionalitat del propietari del turismees

07.Nombre_turismes

Nombre de turismes