Esteu aquí

El proper dimarts 19 de novembre de 2019 entre les 15:30h i les 18:00h es farà, en el marc de l’Smart City Expo World Congress, a la sala CC 1.3, l’acte final del World Data Viz Challenge 2019 2019 Barcelona-Kobe, en el qual els els equips finalistes exposaran els seus projectes. Veure l'agenda de l'acte.

Entre els assistents a l’acte, a més dels membres dels equips finalistes, també trobarem representants dels ajuntaments de Barcelona i Kobe, membres del jurat i altre públic interessat. Michael Donaldson, Comissionat d'Innovació Digital, Administració Digital i Bon Govern de l'Ajuntament de Barcelona; Màrius Boada, Director de l'Oficina Municipal de Dades de l'Ajuntament de Barcelona; i Taisuke Matsuzaki, director del ICT Development i representant de l’Ajuntament de Kobe, seran alguns dels representants institucionals presents.

Els projectes finalistes de Barcelona analitzen diferents aspectes relacionats amb la ciutat i aborden com millorar els reptes de les smart cities. Enguany, s'ha fet èmfasi a la temàtica “les ciutats i l’emergència climàtica”, alineant el concurs amb el Pla Clima, i per això bona part dels treballs lliurats en fan referència.

Els finalistes proposen, entre altres, solucions a les conseqüències de l’escalfament global amb projectes que estudien la relació entre la quantitat d’espais verds de la ciutat i la temperatura atmosfèrica, quines condicions tenen els barris amb més vegetació o quines són les rutes alternatives més recomanables per als vianants quan la temperatura és extremadament elevada a l’estiu. Altres treballs aborden temàtiques com la mobilitat en moto per Barcelona, els camins escolars més recomanables de la ciutat o l’impacte que les compres on-line tenen en el funcionament de les smart cities.

A part de les exposicions dels treballs finalistes de Barcelona i Kobe, l’acte també comptarà amb la presentació del projecte guanyador de la Segona edició 2019 del Repte Barcelona Dades Obertes, presentat pels alumnes de l’INS Vila de Gràcia, així com dos altres projectes portats a terme per alumnes de centres de la ciutat de Kobe.

Al final de l’acte es farà l’entrega de diplomes als finalistes i s’ha reservat un espai per al networking amb tots els participants, els membres del jurat i de l’administració i professionals de l'àmbit de les dades i les ciutats intel·ligents.

L’esdeveniment final del concurs de l’any passat, amb el que es va celebrar el 25è aniversari de l’agermanament de Kobe i Barcelona, va evidenciar que les dues ciutats comparteixen inquietuds i reptes comuns com a ciutats intel·ligents. Ambdues es plantegen,preguntes, respostes i solucions en el comportament i iniciatives de la ciutadania, i les dades obertes dels respectius consistoris, entre altres repositoris, són molt importants per portar-ho a terme.

L’esdeveniment de 2018 va ser tot un èxit, com ben segur que també ho serà el d’aquesta segona edició 2019!

Agenda de l’acte

• 15:30h. Benvinguda i presentació institucional a càrrec del Sr. Michael Donaldson, Comissionat d'Innovació Digital, Administració Digital i Bon Govern de l'Ajuntament de Barcelona, i del Sr. Taisuke Matsuzaki, Director ICT Development Kobe City Council
  • 15:40h. Presentació dels treballs finalistes de Barcelona i Kobe
  • 16:20h. Presentació del projecte guanyador del la segona edició del "Repte Barcelona Dades Obertes" a càrrec dels alumnes representants