Esteu aquí

Esdeveniment final. Presentació de les ‘dataviz’ finalistes

Com a la passada edició, aquest any, les persones finalistes del World Data Viz Challenge 2019 exposaran els seus projectes dins el marc de l’Smart City Expo World Congress, que tindrà lloc a Barcelona del 19 al 21 de novembre. Els participants de Kobe viatjaran fins a Barcelona per exposar les seves visualitzacions de dades conjuntament.

L’Smart City Expo World Congress és el congrés per a la reflexió i creació al voltant de les ciutats intel·ligents. Per aquest motiu, no hi ha millor context per a presentar les visualitzacions de dades finalistes que aquest. Concretament, l’Acte Públic Institucional per a l'exposició dels treballs tindrà lloc el dimecres 19 de novembre de 15:30 a 19:00. Es publicaran més detalls properament.

A l’esdeveniment final de la primera edició del concurs, que va tenir lloc el 14 de novembre de l’any passat, hi van acudir més de 70 persones. Entre totes elles, es trobaven representants dels ajuntaments de Barcelona i Kobe, els autors dels treballs finalistes, membres del jurat i altre públic interessat. Mª Mercè Fígols, responsable del servei Open Data BCN, servei de dades obertes de l'Ajuntament de Barcelona; i Taisuke Matsuzaki, director del ICT Development i representant de l’Ajuntament de Kobe, van ser els encarregats de conduir l’acte.

En l’edició d’enguany es preveuen 12 grups finalistes comptant amb projectes de Kobe i Barcelona amb temàtiques triades pels participants, tot i que des de l’organització hem volgut destacar el tema de les ciutats i l’emergència climàtica de forma opcional. Es poden consultar les visualitzacions finalistes de l’edició anterior que van ser classificades en 4 grans grups: Mobilitat, Incidents, Espai Públic i Retrat Social per tal de facilitar l'exposició.

Per part de Barcelona, una de les dataviz finalistes de l’any passat permetia veure com és l’ús del servei Bicing de la ciutat al llarg d’un dia i una altra representava com és la migració entre els barris de la ciutat, és a dir, a on decideixen mudar-se les persones que canvien de barri. Per part de Kobe, van quedar finalistes projectes com ara una visualització que analitza com són els moviments dels vianants per la ciutat a gran escala.

L’esdeveniment final del concurs de l’any passat, amb el que es va celebrar el 25è aniversari de l’agermanament de Kobe i Barcelona, va evidenciar que les dues ciutats comparteixen inquietuds i reptes comuns com a ciutats intel·ligents. Ambdues busquen explicacions, respostes i solucions en el comportament i iniciatives de la ciutadania, i les dades obertes dels respectius consistoris, entre altres repositoris, són importantíssimes per portar-ho a terme.

Per sorpresa dels assistents, l'acte també va comptar amb la presència de l'Institut Ferran Tallada, guanyador del Repte Barcelona Dades Obertes, el concurs escolar liderat per l'Ajuntament de Barcelona que té com objectiu introduir les dades obertes, mitjançant el professorat, als centres educatius de Barcelona situant la ciutat com a capdavantera a nivell mundial en aquest tipus d'iniciatives.

Finalment, l'acte es va tancar agraint l'esforç i bon treball de tots els participants i encoratjant-los a continuar treballant amb les dades obertes, perquè això és el què els hi dóna sentit, que siguin útils per a tots els ciutadans.

L’esdeveniment de 2018 va ser tot un èxit, com ben segur que també ho serà el d’aquesta segona edició 2019!