Aquest febrer 2020 ja fa 3 anys de la posada en marxa del nou portal Open Data BCN. Tot i que la iniciativa de dades obertes a l'Ajuntament de Barcelona data de l'any 2011, va ser al 2017 quan es va inaugurar el nou portal que ara està a disposició de tota la ciutadania.

Tecnologia open source, en concret CKAN i Drupal, ampli catàleg amb formats reutilitzables i oberts així com un gran ventall de funcionalitats que no paren de créixer i la continua interacció amb la ciutadania, ja sigui pel canal de peticions, publicant les visualitzacions i aplicacions que realitzen o mitjançant els concursos Repte Barcelona Dades Obertes i World Data Viz Challenge Barcelona-Kobe, són en part, les claus en aquest servei.

Ja en la part més quantitativa, els 470 datasets publicats que representen més de 2.300 recursos els quals fan que el nivell de qualitat de les dades segons Tim Berners Lee sigui 99% superior o igual a 3 estrelles, les 290.000 sessions, 1.7600.000 pàgines vistes i més 2.700.000 descàrregues avalen l'aposta de la corporació municipal.

Felicitats Open Data BCN! Felicitats reutilitzadors per fer-ho possible!