Esteu aquí

Repte Barcelona Dades Obertes Primera edició_2018

Vídeo resum de l'esdeveniment

Acte de lliurament

La Fàbrica de Creació de Fabra i Coats ha acollit avui, 3 de maig de 2018, l’acte de lliurament del premi del concurs 'Repte Barcelona Dades Obertes' amb més de 300 assistents entre joves estudiants, professors/es, personal municipal i d’altres institucions i entitats relacionades amb les dades.

Aquest esdeveniment ha estat la cloenda a la Primera edició 2018 d'aquest projecte educatiu que, en format pilot i per primera vegada, té com a objectiu fomentar el coneixement i l’ús de les dades obertes publicades al portal Open Data BCN als centres educatius de la ciutat.

L’acte ha estat presidit per la Comissionada de Tecnologia i Innovació Digital, Francesca Bria amb la presència de Màrius Boada i Pla, Director de l’Oficina Municipal de Dades.

A la sala d’actes de la Fàbrica de Creació Fabra i Coats, s'ha habilitat una zona on els alumnes han exposat les infografies dels treballs que presentarien tot atenent a les preguntes que el públic els ha pogut fer.

L'acte l'ha conduit el divulgador científic Dani Jiménez, acompanyat per les “caçadores de dades”, de forma molt amena i participativa.

El moment més important, la presentació i defensa dels projectes per part dels alumnes davant el públic i el jurat, ha estat superat pels alumnes amb alguns nervis però de forma brillant.

Foto grup participants
Foto premiats

I mentre els assistents gaudien d’una demostració d’Arsgames que ha presentat “Juegos del Común“, el jurat deliberava per acabar de valorar les presentacions i ajustar les valoracions finals que, com ha comentat la seva portaveu, no ha estat gens fàcil donada la qualitat i l'enfoc de tots els treballs.

El guanyador d'aquesta edició ha estat el projecte presentat per l'Institut Ferran Tallada, anomenat 'La cohesió social va per barris', un anàlisi basat en els índexs de cohesió social (ICS) per mesurar i comparar les desigualtats dels barris de la ciutat.

Després de la defensa dels treballs que han realitzat els equips participants, s’ha lliurat el Premi del Repte que consisteix en una ‘Visita guiada a l’Edifici Media-TIC, eix de l’estratègia econòmica de Barcelona i un taller personalitzat d’anàlisi de dades a càrrec d’experts en aquest àmbit' per a tota la classe del grup guanyador, a més d’un guardó commemoratiu per el centre, els professors i els alumnes representants del projecte. També s’ha lliurat una ‘Menció especial’ a l'Institut Joan Brossa, que ha participat en la Fase I del projecte i un guardó record de la seva participació a tota la resta.

La Comissionada, Francesca Bria, ha tancat l'acte tot agraint la participació dels alumnes, professors i dels organismes implicats, anunciant que, ara mateix, comença el Repte Barcelona Dades Obertes Segona edició_2019.

Felicitats al centre guanyador i a tots els altres participants!

El projecte guanyador

Institut Ferran Tallada