Potencia fiscal dels turismes per barris de la ciutat de Barcelona

El "Cens de Vehicles" s'elabora a partir de les dades dels contribuents de l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM), conegut comunament com Impost de Circulació. Aquest impost el paguen els titulars dels vehicles per circular per les vies públiques.

L'explotació estadística que realitza el Departament d'Estadística i Difusió de Dades de l'Ajuntament de Barcelona anomenada "Cens de Vehicles" es basa en els vehicles que tinguin adreça fiscal a la ciutat de Barcelona. La data de referència de les explotacions del Departament és la situació del parc una vegada tancat l'any fiscal.

Les taules estadístiques que fan referència a la tipologia del parc de vehicles responen a les següents definicions:

Turisme: Vehicle automòbil especialment construït i destinat per al transport de viatgers, amb una capacitat inferior a nou places. Els vehicles tot terreny es consideraran com a turismes.

Les furgonetes tributen com a turismes, d'acord amb la seva potència fiscal, llevat dels casos següents: a) si el vehicle està habilitat per a transportar més de 9 persones, incloent-hi el conductor, que llavors haurà de tributar com a autobús b) si el vehicle està autoritzat per a transportar més de 525 kg de càrrega útil, que ha de tributar com a camió.

Potència dels turismes i cilindrada de les motos

La potència dels turismes ve indicada segons el nombre cavalls físics (cf) i la cilindrada de les motos segons el nombre de centímetres cúbics. (cc).

06.Potencia_fiscal

Potencia fiscal dels turismes de la ciutat de Barcelona

07.Nombre_turismes

Nombre de turismes