Les dades fan referència a la lectura del padró municipal d'habitants de la població resident a Barcelona a 1 de gener de cada any, classificades per lloc de naixement CCS i sexe

De l’any 2007 al 2015 les lectures del Padró fan referència al 30 de juny de cada any i a partir del 2016 fan referència a 1 de gener de cada any.

El Padró municipal d'habitants és el registre administratiu on consten els veïns d'un municipi i constitueix una prova de la seva residència. Cada ajuntament s'encarrega de la creació, la gestió i el manteniment del seu padró. Es tracta d'un registre de dades personals regulat per la Llei de bases de règim local i la Llei de protecció de dades.

L’Ajuntament (Departament d’Estadística i Difusió de Dades) elabora una explotació estadística del Padró municipal d'habitants. Les dades fan referencia a la població resident a Barcelona a 1 de gener de cada any, segons les variables de classificació: sexe, edat, lloc de naixement, nacionalitat i nivell acadèmic. A partir d’aquestes dades també es calcula l’ocupació mitjana del domicili.

El sexe es refereix al sexe biològic de la persona. Segons l’OMS, el “sexe” fa referencia a les característiques biològiques i fisiològiques que defineixen a homes i dones, mentre que el “gènere” es refereix als rols, conductes, activitats i atributs construïts socialment que una cultura determinada considera apropiats per a homes i dones. D’acord amb aquesta descripció, l’OMS considera que “home” i “dona” són categories de sexe, mentre que “masculí” i “femení” són categories de gènere.

Lloc on ha nascut una persona, es a dir, el lloc de residencia habitual de la mare en el moment del naixement. Les dades es presenten per comunitat autònomes. Les dades es presenten per sexe

06.Sexe

Sexe de les persones

07.Lloc naixement