Les dades fan referència a la lectura del padró municipal d'habitants de la població resident a Barcelona a 1 de gener de cada any, classificades per estrangers per edat quinquenal i sexe

De l’any 2007 al 2015 les lectures del Padró fan referència al 30 de juny de cada any i a partir del 2016 fan referència a 1 de gener de cada any.

El Padró municipal d'habitants és el registre administratiu on consten els veïns d'un municipi i constitueix una prova de la seva residència. Cada ajuntament s'encarrega de la creació, la gestió i el manteniment del seu padró. Es tracta d'un registre de dades personals regulat per la Llei de bases de règim local i la Llei de protecció de dades.

L’Ajuntament (Departament d’Estadística i Difusió de Dades) elabora una explotació estadística del Padró municipal d'habitants. Les dades fan referencia a la població resident a Barcelona a 1 de gener de cada any, segons les variables de classificació: sexe, edat, lloc de naixement, nacionalitat i nivell acadèmic. A partir d’aquestes dades també es calcula l’ocupació mitjana del domicili.

El sexe es refereix al sexe biològic de la persona. Segons l’OMS, el “sexe” fa referencia a les característiques biològiques i fisiològiques que defineixen a homes i dones, mentre que el “gènere” es refereix als rols, conductes, activitats i atributs construïts socialment que una cultura determinada considera apropiats per a homes i dones. D’acord amb aquesta descripció, l’OMS considera que “home” i “dona” són categories de sexe, mentre que “masculí” i “femení” són categories de gènere.

L’edat en anys complerts es refereix al nombre d’aniversaris del naixement que han transcorregut a la data de referencia, es a dir, a l’edat en l’últim aniversari. Les dades es presenten per sexe

06.Sexe

Sexe de les persones

07.Edat quinquenal