Conjunts de normes, dins l'àmbit tributari local, que regulen els impostos, les taxes i les contribucions especials vigents per un període de temps determinat. S'inclouen també les taxes, una classe específica de tributs que paguen els ciutadans a les administracions públiques com a contraprestació per la prestació d'un servei o la realització d'una activitat que cap altre agent econòmic pot realitzar.

Els preus públics son contraprestacions dineràries que se satisfan a les administracions públiques per la prestació de serveis, sol·licitats voluntàriament pels ciutadans, o per la realització d'activitats en igualtat de condicions amb el sector privat

Títol Catàleg d'ordenances fiscals i preus públics al Repositori Obert de Coneixement de l'Ajuntament de Barcelona (BCNROC)
Més informació http://hdl.handle.net/11703/34
Font Ajuntament de Barcelona