Amb motiu de la celebració dels 25 anys de l'agermanament entre Barcelona i Kobe, les dues ciutats han organitzat conjuntament una proposta que es mostrarà a l’Smart City Expo World Congress  2018 el 14 de novembre.

La participació ciutadana i la transparència institucional són les claus del nou repte proposat per l'Ajuntament de Barcelona, el World Data Viz Challenge 2018 Barcelona-Kobe. Des del 2011, Barcelona posa a disposició del públic el portal Open Data BCN, pioner a Espanya, que compta amb més de 440 datasets. A partir de les dades publicades, es planteja un procés obert de creació de visualitzacions que s'adreça a tothom que tingui habilitats i capacitats per entendre, analitzar i visualitzar dades obertes.

L'objectiu és projectar els desafiaments futurs d'una ciutat intel·ligent com Barcelona. L'Ajuntament busca també fomentar l’ús de les dades obertes per part de la ciutadania i promoure l'elaboració de propostes basades en el seu anàlisi. La sobirania de les dades passa perquè la ciutadania sigui capaç de desenvolupar un esperit crític envers el seu ús.

Dins l'àmbit de col·laboració dels dos ajuntaments, les 10 millors visualitzacions, seleccionades per un jurat expert, es presentaran durant l'esdeveniment internacional Smart City Expo World Congress 2018 (Barcelona, del 13 al 15 de novembre) conjuntament amb les visualitzacions finalistes de Kobe.

Us animem a participar-hi!